گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

جاذبه هاي گردشگري دشت سوسن

 

 از جاذبه‌ هاي طبيعي وگردشگري خوزستان مي توان به دشت زيباي سوسن اشاره كرد. سوسن يكي از بخش‌ هاي شهرستان ايذه است كه از دو دهستان سوسن شرقي (با مركزيت جنگه) و سوسن غربي (با مركزيت ترشك) تشكيل شده است.

سوسن دشت وسيع و زيبايي است كه رود كارون درست از ميان آن مي ‌گذرد و زيبايي‌ اش را دوچندان مي ‌كند. خاك اين منطقه به خاطر عوامل اقليمي و آب مناسب بسيار حاصل خيز است و مردم محلي در آن درختان ميوه مانند انار و انجير و حتي برنج مي‌ كارند. برنج اين منطقه را به نام «برنج سوسن»، به خاطر عطر و بوي بي‌ نظيرش مي‌ شناسند. محال است به اين مكان ديدني در شمال خوزستان برويد و مسحور زيبايي‌ طبيعي آن نشوي

 

 روستاي ثريا

 

يكي از روستاهاي قديمي و معروف‌ سوسن، روستاي «ثريا» است. خانه‌ هاي ثريا با ساختاري پلكاني ساخته شده‌ اند و به همين خاطر به نام ماسوله خوزستان شهرت دارد.

 يكي از نكات جالب‌ توجه در اين منطقه، گورستان ‌هاي قديمي آن است. جالب است بدانيد قدمت اين بناهاي تاريخي در خوزستان به هزاران سال پيش بازمي ‌گردد. اين گورستان ‌ها به نام شير سنگي معروف شده‌ اند چرا كه گذشتگان به رسم احترام شيرهاي سنگي را به ‌عنوان نماد شجاعت بر مزار جنگجويان خود نصب مي ‌كردند.

 

شقايق هاي زيبا در بهار

 

شقايق‌هاي بسيار زيباي دشت سوسن در فصل بهار شهرت زيادي دارند و مسافران زيادي را به اينجا مي‌كشانند.

 

 قايق سواري و رفتينگ در رود كارون

 

رود خروشان كارون دشت سوسن را به دو قسمت شرقي و غربي تقسيم كرده و با جوش و خروش از آن گذر مي‌كند و فرصت نابي را براي قايق سواري و خلق لحظات هيجان‌انگيز با رفتينگ در اختيار گردشگران گذاشته است. در برخي قسمت‌هاي مسير بازديد از دشت سوسن، قايق‌هاي موتوري براي عبور از رودخانه در دسترس شما هستند. براي استفاده از اين قايق‌ها بايد با محلي‌ها هماهنگ كنيد و با داشتن قايق بادي هم مي‌توانيد لحظات خوشي در اين رود داشته باشيد. 

 

 ماهي‌گيري در كارون

 

همچنين علاقه مندان به ماهيگيري در رود كارون مي‌توانند ماهي صيد كنيد به شرط آنكه لوازم مورد نياز را با خود ببريد. اين رودخانه ماهياني همچون سونگ، شيربت و قزل‌آلا دارد و تورهاي صيد ورزشي نيز به مقصد آن برگزار مي‌شود.

 

 روستاي ده حوض

 

اين روستا كه به نگين دشت سوسن ايذه شهرت دارد به دليل وجود حوض بسيار بزرگي در مركز روستا از ساليان گذشته، با اين نام خوانده مي‌شود. طبيعت اطراف اين روستا بسيار مشهور است و باغ‌ها و چشمه‌هاي آن بسيار ديدني هستند.

 

گورستان‌هاي شير سنگي

 

مردم در گذشته‌هاي دور، شيرهاي سنگي را بر مزار جنگجويان نصب مي‌كردند و آن را نشاني از احترام مي‌دانستند. حالا اين شيرهاي سنگي با عنوان بَرد گوري‌ در دشت سوسن بر جاي مانده‌اند و يادگاري از هزاران سال پيش به حساب مي‌آيند. 

 

 باغ‌ها و شاليزارها

 

وجود خاك حاصلخيز و خوب در دشت سوسن باعث شده است تا مردم در اين منطقه به باغداري و كشاورزي مشغول شوند. باغ‌ها و زمين‌هاي پر از درختان ميوه همچون انار و انجير در جاي‌جاي منطقه ديده مي‌شوند. شاليزارها از ديدني‌ترين قسمت‌هاي دشت سوسن هستند.

 

مسيرهاي دسترسي به دشت سوسن

 

مسيرهاي مختلفي براي رسيدن به دشت تماشايي سوسن وجود دارد. پس از عبور از جاده خروجي ايذه به‌سمت شمال و گذشتن از دهستان‎هاي پيان و تاكوتر، به يك دوراهي مي‌رسيد كه سمت راست به‌سمت سوسن و سمت چپ شما را به‌سمت منطقه‌ي گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهيم در جوار درياچه‌ي سد شهيد عباسپور يا سد كارون يك مي‌رساند.

براي مشاهده ادامه مطلب جاذبه هاي گردشگري دشت سوسن  كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۳:۱۹ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی