گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

بهترين محله هاي شهر اصفهان براي اقامت

 

يكي از پنج شهر برتر صنعت گردشگري در ايران، اصفهان است كه همراه با نام آن، زاينده‌رود دوست‌داشتني در ذهن هر شنونده‌اي تجسم مي‌شود. شهر اصفهان در دامنه‌هاي شرقي زاگرس و داراي آب و هوايي نيمه‌خشك است كه اقليم مناسب، اماكن تاريخي مثل ميدان نقش ‌جهان، منارجنبان، مسجد شيخ لطف‌الله و… همراه با قدمت ديرينه تاريخي كه باهنر معماري و صنايع دستي عجين شده ازجمله مواردي است كه محبوبت شهر اصفهان را در ميان مردم ايران و جهان دوچندان كرده است.

 در ادامه چتراتا شما را در زمينه انتخاب بهترين محله‌هاي اصفهان طبق تغييرات جديد قيمت و  خدمات رفاه شهري، راهنمايي خواهد كرد.

 

پاچنار

 

پاچنار در خيابان حكيم نظامي واقع‌شده و ازيك ‌طرف به حسين‌آباد و از سوي ديگر به سراچگان مي‌رسد. با اينكه ساخت‌وسازهاي زيادي در اين محله انجام‌ شده است، اما همچنان باغ‌هاي ميوه و سبزي در آنجا خودنمايي مي‌كند.

 

مرداويج

 

اگر ملاك  خريد خانه براي شما در اصفهان  اعيان‌نشين بودن آن است، مرداويج محله مناسبي مي باشد.اين محله شهر اصفهان كه به كوي كارمندان نيز شهرت دارد، جايي در حدفاصل دروازه شيراز و چهارراه فرايبورگ واقع‌ شده است.

 

شيخ صدوق

 

محله خوش‌نشين شيخ صدوق از دو بخش شمالي و جنوبي تشكيل‌شده است و در فاصله اندكي با زاينده‌رود قرار دارد. خيابان شيخ صدوق شمالي از پل فردوسي تا خيابان آزادگان را شامل مي‌شود و شيخ صدوق جنوبي نيز از چهار راه شيخ صدوق آغاز و تا جنوب برج كبوتر خيابان آزادي ادامه دارد.

 

محله جي اصفهان

 

محله جي، از كهن‌ترين محله‌هاي اصفهان به حساب مي‌آيد، اما در بافت و  ساختار، امروزي و پيشرفته است. محله جي جزء مناطق خوش نشين و اعياني است كه قيمت معقولي نسبت به ديگر نقاط گران شهر دارد و در عين حال، منطقه مسكوني مناسبي به نظر مي‌رسد. خيابان بزرگ جي در اين محله قرار دارد.

 

محله ولدان اصفهان

 

ولدان كه تغيير يافته نام وردان است كه معني محل رويش گل را مي‌دهد. همان طور كه مي‌دانيد، استان اصفهان به پرورش گل معروف است و محله ولدان هم محلي براي فعاليت‌هاي اين صنعت خوش عطر است. ولدان بين خيابان‌هاي صمديه لباف و خيابان امام خميني قرار دارد.

 

محله جلفا اصفهان

 

محله جلفا كه قبل ها به محله ارمني نشين معروف بود، در خيابان حكيم نظامي قرار دارد و به دليل معماري متفاوت نسبت به ديگر محله‌­ها، بافت قديمي كم نظير، خيابان‌هاي سنگ فرش شده، كافه­‌ها، مراكز خريد و فروشگاهي متعدد و همچنين كليساها، گردشگران بسياري را به خود جلب كرده.

 

خيابان ‌هاي چهارباغ اصفهان

 

خيابان ‌هاي چهارباغ از قديمي ترين خيابان هاي اصفهان مي باشند كه قدمتي به اندازه ۳ يا ۴ قرن دارند و بسيار زيبا مي‌ باشند. چهارباغ بالا كه جنوبي ‌ترين چهارباغ است، چهارباغ عباسي، چهارباغ پايين و چهارباغ خواجو هر كدام زيبايي خاص خود را دارند. در هر فصلي از سال، مي‌ توانيد در چهارباغ ‌هاي اصفهان، با خيال آسوده قدم بزنيد و زيبايي شهر اصفهان را ببينيد.

اگر چهارباغ بالا را تا انتها برويد به سي و سه پل مي‌ رسيد كه بعد از آن و در همان مسير مستقيم، چهارباغ عباسي را مي‌ بينيد. اگر باز هم مسير مستقيم را ادامه دهيد بعد از دروازه دولت يا ميدان امام حسين، مي ‌توانيد تابلوي خيابان چهارباغ پايين را مشاهده كنيد. چهارباغ خواجو هم دقيقاً روبروي پل خواجو است.

 

محله مشتاق اصفهان

 

محله مشتاق به سه بخش مشتاق ۱، مشتاق ۲ و مشتاق ۳ تقسيم شده است، كه همگي با نام مشتاق شناخته مي‌شوند و به دليل موقعيت مناسب، يكي از باارزش‌ترين محله‌هاي اصفهان است. مشتاق را به خاطر آپارتمان‌هاي متعدد آن مي‌شناسند.

آپارتمان‌‎هاي اين محله، بالاترين قيمت را در تمامي مهم‌ترين محله‌هاي اصفهان دارند. قرارگيري در كنار زاينده رود و پل‌هاي آن، مشتاق را با وجود قيمت بالاي مسكن، به محله محبوب و باارزشي تبديل كرده است.

 

محله ميرزا طاهر

 

محله ميرزا طاهر با خانه‌هاي نسبتاً مجلل و مطلوب كه با وجود خوش­نشين بودن آن‌ها، قيمت مناسب­‌تر و اقتصادي‌تري نسبت به ديگر محله‌هاي رده بالا دارد و مي­‌توان گفت، از لحاظ ارزشگذاري، ميانگين ارزانترين خانه­ و گرانترين خانه در اصفهان متعلق به اين محله است.

 

براي مشاهده ادامه بهترين محله هاي شهر اصفهان براي اقامت  مطلب كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۰:۵۶ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی