گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

آشنايي با كوير ورزنه اصفهان

 

استان اصفهان كويرهاي زيادي را در خودش جاي داده كه يكي از آن ها همين كوير ورزنه است.اگر مي خواهيد با سفر به كوير، غرق آرامش و سكوت بي پايانش شويد، بهترين زمان براي راهي شدن، بهار و پاييز است چون تابستان هاي گرم و زمستان هاي سردي دارد.

 حتما در مدت كوير گردي كفش هاي مخصوص بپوشيد و از كرم ضد آفتاب، عينك آفتابي و كلاه آفتاب گير استفاده كنيد و آب كافي هم همراه داشته باشيد.

كوير ورزنه كه نام ديگرش كوير خارا ست و اسمش را از روستاي ورزنه كه در حاشيه جنوبي اش قرار دارد گرفته است.

 در سفر به كوير ورزنه مي توانيد از جاذبه هاي اين روستاي ديدني هم بازديد كنيد چون روستا جاذبه هاي منحصربفرد و جالبي براي ديدن دارد. يكي از جاذبه هاي جالبي كه در اين كويرگردي مي توانيد  آن را ببينيد، پل تاريخي ورزنه است كه آخرين پل تاريخي كشيده شده بر روي زاينده رود است.

در كوير ورزنه ممكن است با گياهان و جانوران مختلفي برخورد كنيد چرا كه اين كوير داراي پوشش گياهي و جانوري متنوعي است.

 

تفريحات كوير ورزنه

 

با سفر به كوير ورزنه مي توان تفريحات بي نظيري را تجربه و كرده و مكان ها و ديدني هاي فراواني را نيز مشاهده كرده و خاطرات بياد ماندني خلق كرد.

در سفر به كوير ورزنه مي توان مدت زمان طولاني را به شرط آشنايي به منطقه و يا همراه داشتن راهنما به كوير پيمايي و قدم زدن بر روي شن هاي صحرا اختصاص داده، بر بلنداي رمل ها و شن هاي صحرا نشسته و از سكوت سرشار بر محيط لذت برد.

همچنين مي توان سكوت كوير را با صداي غرش خودروهاي سافاري شكسته و با بالا و پايين رفتن از روي تيپه هاي كوير به اوج هيجان و لذت رسيد.

در كوير ورزنه تعدادي موتر هاي چهار چرخ فراهم شده تا گردشگران و بتوانند با استفاده از آنها در صحرا به پيش رفته و تجربه اي متفاوت از گشت زني در كوير را كسب كنند.

شتر سواري از ديگر تفريحات موجود در كوير ورزنه بوده و مسافران مي توانند سوار بر شتر گام به گام مسير را پشت سر ساربان طي كرده و به دل صحرا بزنند.

 

جاذبه هاي ديدني كوير ورزنه

 

ارگ تاريخي قورتان

 

قلعه قورتان تنها قلعه‌اي در اصفهان است كه مسكوني قلمداد مي‌شود و در فهرست آثار ملي ثبت شده است. روستاي قورتان  مركز دهستان گاوخوني است كه به گفته شواهد محلي به قرن چهارم  و دوره حاكميت بهرام پنجم ساساني مي‌رسد.

 

رباط شاه عباسي

 

يكي از يادگارهاي عهد صفوي، رباط شاه‌عباسي  به شمار مي‌رود كه داراي پلاني دو ايواني است، كه با مساحت حدود ۹۰۰ متر مربع بخش غرب حصار شهر ورزنه و در كنار دروازه ديزي قرار دارد. اين بنا پلاني بسيار زيبا و شبيه به كاروانسراي برسيان دارد تا جايي كه مي‌توان گفت معمار هر دو بنا يكي بوده است. اين رباط را به محمد علي بيك نسبت مي‌دهند كه احتمال دارد از ساخته‌هاي محمد علي بيك صفوي بوده باشد.

 

گاو چاه ورزنه

 

موقعيت گاوچاه ورزنه در مسير تپه ماسه‌ها ابتداي جاده ورزنه به حسن‌آباد واقع است ورودي گاوچاه براي هر بازديد كننده ايراني ۲۰۰۰ تومان تعيين گرديده است گاوچاه در واقع روش سنتي آبكشي از چاه است كه در شرق اصفهان مرسوم بوده است براي اين كار نياز به گاو سيستاني است كه نژاد خاصي از گاو بوده كه داراي كوهان است.

 

تالاب گاوخوني

 

اين تالاب معروف در منتهي اليه رودخانه هاي زاينده رود، زر چشمه و ايزد خواست قرار گرفته است كه منبع اصلي تغذيه كننده آن رودخانه زاينده رود است كه يكي از مهمترين رودخانه هاي فلات داخلي كشور است كه حوضه آب خيز زاينده رود را زهكشي و به تالاب گاوخوني ختم مي شود.

براي مشاهده ادامه مطلب آشنايي با كوير ورزنه اصفهان كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۴:۳۴ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی