گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

همه چيز درباره كوير مصر و جاذبه هاي گردشگري آن

 

كوير مصر يكي از جاهاي ديدني مصر در استان اصفهان است و يكي از زيباترين جلوه‌هاي طبيعت ايران و از محبوب‌ترين مقاصد اهالي طبيعت گردي و كويرنوردي محسوب مي‌شود.

 اين كوير زيبا، توسط رشته كوه‌هايي از جانب غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است كه بخشي از سلسله جبال كوه‌هاي فلات مركزي ايران به حساب مي‌آيد.

 كوير مصر در گودال‌هايي طبيعي در كوهپايه‌هاي اين كوه، تپه‌هاي ماسه‌اي زيبايي را تشكيل داده كه هدف گردشگري و كويرنوردي قرار گرفته است.

 مردم مصر در سال‌هاي اخير و به‌خصوص در ايام گردشگري، بيشتر به مشاغل مربوط به اسكان و خدمات به مسافران مصر مي‌پردازند. شهرت كوير مصر زندگي آنان را نيز تغيير داده است؛ اما پيش از اين، بيشتر به كشاورزي و دامداري مشغول بودند و در كنار كاشت زعفران و گندم، به پرورش شتر نيز اشتغال داشتند.

 

چرا سفر به كوير مصر؟

 

كوير مصر يكي از تماشايي ترين كويرهاي ايران است كه گردشگران زيادي را به سوي خود مي كشاند.

اين كوير داراي امكانات تفريحي خوبي از جمله سافاري، موتورچهارچرخ و شترسواري است كه تجربه اي متفاوت براي شما رقم مي زنند.

وجود اقامتگاه هاي بومي مناسب، باعث مي شود كه در اين كوير دغدغه اي براي اقامت نداشته باشيد.

 

چرا به آن كوير مصر مي گويند؟

 

شايد براي شما هم سوال باشد كه چرا به اين كوير، مصر مي گويند. در واقع داستان هاي مختلفي درباره ي نحوه ي نامگذاري اين كوير وجود دارد كه معروف ترين آن به داستان فردي به نام يوسف برمي گردد كه يكي از اهالي اين روستا در دوران گذشته بود. در آن زمان كه روستا با كم آبي مواجه شد، يوسف چاه عميقي حفر كرد و به آب رسيد و از مردم آنجا خواست كه به احترام حضرت يوسف و داستان او كه در مصر اتفاق افتاد، نام مصر را روي آن بگذارند و مردم هم به احترام او پذيرفتند.

 

فاصله تهران تا كوير مصر

 

فاصله كوير مصر تا تهران، ۶۴۲ كيلومتر است. در حركت از تهران تا كوير مصر حدود ۹ تا ۱۰ ساعت رانندگي در پيش داريد كه از بزرگ‌راه امام رضا شروع مي‌شود و بايد به‌سمت سمنان و دامغان برويد.

 از دامغان راهي معلمان و جندق مي‌شويد تا در نهايت از طريق جاده‌اي خاكي خود را به روستاي مصر برسانيد.

 اگر خودروي شاسي‌بلند داريد، مي‌توانيد از جاده خاكي سمنان معلمان استفاده كنيد كه كوتاه‌تر است.

 

فاصله اصفهان تا كوير مصر

 

فاصله بين اصفهان تا روستاي مصر (كوير مصر) ۴۲۱ كيلومتر است و طي كردن اين مسير با خودرو در حدود پنج ساعت طول مي‌كشد.

 در صورتي كه از سمت اصفهان راهي كوير مصر مي‌شويد، بايد ابتدا به نايين و سپس روستاي جندق برويد. فاصله حدودا ۴۲ كيلومتري جندق، كوير مصر خاكي است.

 

جاذبه هاي اصلي كوير مصر كدام ها هستند؟

 

كوير مصر تا اندازه اي زيبا هست كه بتوان راحت روزها را در آن گذراند و باز هم تشنه ي زيبايي هايش ماند. تپه هاي ماسه اي زرد رنگ و رمل ها، ديدني ترين بخش كوير مصر است. ايستادن در يك نقطه از آن همانا و تماشاي رمل هاي زردرنگ آن هم تا جايي كه چشم كار مي كند، همانا. اما فقط ديدن كافي نيست، ماسه هاي اين منطقه به اندازه اي نرم و صاف هستند كه بايد كفش هايتان را دربياوريد و با پاي برهنه راه برويد. لمس شن هاي روان و گرم در لا به لاي انگشتان، يكي از به ياد ماندني ترين تجربه هايي خواهد بود كه تا حالا داشته ايد.

نيزار مصر از ديگر جاذبه‌هاي اين كوير است كه فقط 6 كيلومتر تا كوير مصر فاصله دارد و در ميان شن‌هاي روان كوير مصر واقع شده. نيزار مصر در پي سيل سال 1355 به وجود آمد. در اين نيزار، ني‌هاي كوتاه و بلند وجود دارد و ارتفاع بعضي از آن‌ها به 4 متر هم مي‌رسد.

 نيزار كوير مصر زيستگاه موجوداتي مانند گرگ، گربه شني، كاراكال، روباه شني، شغال، چكاوك كاكلي، سارگپه بياباني، پامسواكي، مگس گير، سبزقبا، شاهين، جربيل، جرد، آگاماي سروزغي و دم سياه، تير مار، مار جعفري، شتر مار و انواع عقرب است.

 براي دسترسي به اين نيزار بايد از تپه‌هاي شني عبور كنيد كه عبور از آن‌ها، فقط با خودروهاي دو ديفرانسيل امكان‌پذير است.

تخت عباسي از ديگر ديدني‌هاي اين منطقه است و در شمال شرقي روستاي مصر قرار دارد. تخت عباسي كوير تختي است و مانند هر كوير تخت ديگري، در مرتفع‌ترين نقطه‌ي كوير قرار دارد. در اين كوير، هيچ گياهي نمي‌رويد.

 براي بازديد از تخت عباسي، بايد راهي شمال روستا شويد و پس از گذر از روستاي فرحزاد، به دوراهي سلكنون برسيد. پس از عبور از ديوار شني، به سمت شمال شرق برويد. پس از طي 2 كيلومتر، به تخت عباسي خواهيد رسيد.

تخت عروس كوير مصر هم از كويرهاي تخت اين منطقه است و براي بازديد از آن، بايد همين مسير تخت عباسي را طي كنيد و پس از آن، 6 كيلومتر به سمت شمال برويد تا به تخت عروس برسيد.

 تنگه‌ي رودخانه نمك در مسير يك رودخانه‌ي فصلي قرار دارد كه در پي بارش باران، آب در آن جمع مي‌شود و در كنار نمك‌ها، صحنه‌ي بسيار زيبايي را به وجود مي‌آورد.

براي مشاهده ادامه مطلب همه چيز درباره كوير مصر و جاذبه هاي گردشگري آن كليك كنيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۴:۰۰ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی