گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

جاذبه هاي گردشگري منطقه حيران

در فاصله سي كيلومتري شهرستان آستارا واقع در استان گيلان،  روستايي ييلاقي به نام حيران قرار دارد كه يكي از روستاهاي بسيار زيبا و مسافر پذير محسوب مي شود. اين روستا شامل روستاهاي حيران وسطي ، حيران سفلي و حيران عليا مي باشد. منطقه حيران مساحتي به وسعت دو هزار و 200 هكتار دارد كه از اين مقدار هزار هكتار آن متعلق به منابع ملي ميباشد و 1200 هكتار به مستثنيات اشخاص تعلق دارد.

 گردنه حيران از ديد گردشگران، مهم ترين و با اهميت ترين جاذبه هاي روستاي حيران مي باشد. اين گردنه زيبا و ديدني در مسير آستارا به اردبيل قرار دارد از يه طرف به دره اي كه از رود ارس عبور مي كند مشرف است و از طرفي ديگر به كوه هاي سرسبز. جلوه رويايي اين مسير به خاطر وجود مه در آن منطقه است. اين جاده چشم انداز بسيار بي نظير و رمانتيكي از طبيعت را تجلي مي كند كه به جرات مي توان گفت رقيبي در ايران ندارد.

اكثريت رزوهاي سال اين گردنه زير ابرهاي پر از مه پنهان شده و چشم اندازي بسيار زيبا از كوهپايه هاي پوشيده از گل و گياه و دره ها خلق كرده است و اين جلوه به چشم هر رهگذري كه مي افتد او را شيفته خود مي كند.

 گردنه حيران در تابستان آب و هواي معتدلي داشته و در فصل زمستان آن آب و هوايي سرد و كوهستاني را دارا است.

در هر نقطه از اين منطقه جاذبه هاي بي نظيري وجود دارد كه لحظات تكرار نشدني براي هر كس رقم مي زند و ما در چتراتا مي خواهيم شما را با اين منطقه زيبا بيشتر آشنا كنيم.

 

ديدني‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري گردنه حيران

 

با توجه به طبيعت زيبا و هواي خنك گردنه حيران در نيمه اول سال، حيران به يك كمطقه توريستي و تفريحي تبديل شده است. حالا ديگر حيران يك جاده ساده نيست و مسافران مي‌توانند آنجا توقف كنند و از امكانات استفاده كنند.

 

تله كابين حيران

 

تله‌كابين حيران چند سالي است كه افتتاح شده و داراي سي كابين ۶ نفره معمولي و ۳ كابين ويژه است. هر چند طول تله‌كابين حيران زياد نيست اما اختلاف ارتفاع زياد آن را جذاب كرده است.

ايستگاه تله‌كابين تقريبا در وسط‌هاي گردنه حيران است. تله‌كابين بخشي از يك مجموعه تفريحي خصوصي است كه هتل و رستوران حيران بخش‌هاي ديگر آن هستند.

 

دهكده گردشگري حيران

 

اين دهكده گردشگري درست در كنار تله كابين واقع شده است و داراي پيست كارتيگ، ترامبولين ، طولاني ‌ترين و بلندترين سورتمه ايران، رستوران، كافي ‌شاپ و مركز خريد است. اين ممجموعه در حال احداث هتل و سوئيت هاي ويلايي در بالا تله كابين است تا گردشگران در اقامتگاه هاي راحت از تماشاي جنگل فندقلو لذت ببرند. شهر بازي و استخر هم از جمله پروژه هاي در حال احداث دهكده هستند.

 

مناظري بكر وهوايي مه الود

 

پوشش جنگلي حيران كه در دو طرف جاده امتداد دارد و بعد از آن منظره مراتع نيز پيدا مي‌شود و در ميان آنها كلبه‌هايي نيز به چشم مي‌خورند. در اين ميان دام‌هاي در حال چرا يا اسب‌هايي كه به اين سو و آن سو مي‌روند، نيز منظره را كامل تر و زيباتر مي‌كنند.همه اين زيبايي‌ها در گردنه حيران، غرق در فضاي مه آلود جاده مي‌شوند و بهشتي رويايي را براي گردشگران مي‌آفرينند.

ارتفاع بلندترين نقطه اين گردنه از سطح آب‌هاي آزاد تنها حدود هزار و پانصد متر است.

 

روستاهاي ناب حيران

 

روستاي كشفي

 

از روستاهاي زيباي گردنه حيران مي توان به روستاي كشفي اشاره كرد كه زيبايي هاي طبيعي بسياري دارد و به خاطر داشتن طبيعتي بهشت گونه به يكي از جاذبه هاي گردشگري بسيار بي نظير در اين منطقه مبدل شده است و اكثر ورزش دوستان در روزهاي مختلف سال جهت كوهپيمايي در اين منطقه عازم اين روستا مي شوند.

 

روستاي حيران

 

اين روستا كه پيش از اين هم درباره آن صحبت كرده ايم در سي كيلومتري آستارا واقع است و از روستاهاي نمونه گردشگري محسوب مي شود كه در ميان طبيعتي بسيار چشم نواز و سحرانگيز و با يك آب و هواي ييلاقي قرار گرفته است و شامل سه روستاي وسطي ، سفلي و عليا مي باشد.

 

روستاي مشند

 

روستاي مشند در هجده كيلومتري جاده آستارا به اردبيل قرار گرفته و وجه تسميه نام آن به زبان تالشي برمي‌گردد. مش در زبان تالشي به معني زنبور است و مشند يعني جايگاه زنبور. اين روستا نيز طبيعت شگفت‌انگيزي دارد.

جاذبه هاي خوشمزه  گردنه حيران

 

كندوهاي عسل

 

يكي از جاذبه هايي كه در طول اين مسير ميبينيم، كندوهاي عسل است.

عسل هاي اين منطقه بسيار معروف و مرغوب هستند و همراه با سرشير و شيري كه توسط افراد محلي تهيه مي شود،صبحانه يا ميان وعده اي لذيذ هستند.

 

آش دوغ

 

همچنين در طول مسير مي توان از آش دوغ معروف منطقه نيز بهره برد.به دليل وجود چراگاه هاي مناسب، محصولات لبني و گوشتي كيفيت بالايي داشته و به جرات

مي توان گفت كه بهترين آش دوغ را مي توانيد در گردنه حيران امتحان كنيد.

براي مشاهده ادامه مطالب جاذبه هاي گردشگري منطقه حيران كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۱:۱۰ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی