گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

جاذبه هاي گردشگري قوچان

 

از شهرستان‌هاي مهم خراسان رضوي، مي توان قوچان را نام برد. قوچان از شمال غربي به بجنورد و از جنوب شرقي به مشهد متصل مي‌شود.

قوچان در زمستان به ‌دليل تأثير جريان‌هاي هواي سرد سيبري، وجود رشته‌‌كوه‌هاي هزار مسجد، آلاداغ، محمد بيگ و شاه‌‌جهان بسيار سرد و در تابستان ها معتدل  است.

شهر قوچان را با شهر باستاني اشك يا ارسكه يكي دانسته اند. اين شهر در قرون وسطي به نام خبوشان و خوجان معروف بود. اين شهر در زمان هلاكو تجديد بنا شد و نوه‌ هلاكوخان، ارغون خان بروسعت آن افزود. در زمان غازان خان يك معبد بودايي در اين شهر بنا گرديد.

با چتراتا همراه شويد تا مكان هاي ديدني قوچان را به شما معرفي كنيم.

 

مكان هاي ديدني شهر قوچان

 

دره شمخال

 

با قاطعيت مي توان گفت دره شمخال  بهترين جاي ديدني قوچان است كه بين گردشگران خراسان و حتي ايران نيز بسيار محبوب است. اين دره زيبا در نزديكي شهر باجگيران و هشتاد كيلومتري شهر قوچان قرار دارد و با پيوستن رودهاي فراوان مانند قرجقه، دربادام و شارك در ورودي دره‌، زيبايي خاصي در اين منطقه به وجود آمده است.

 

رود اترك

 

رود اترك رودي خروشان و سيل‌گير در قوچان است كه از كوه‌هاي هزار مسجد روستاي يدك سرچشمه گرفته و در طول مسير پس از گذر از دشت‌هاي قوچان، شيروان و بجنورد در ناحيه‌ي چات، مرز ايران و تركمنستان جاري مي‌شود.

 

روستاي شارك

 

روستاي شارك در شمال قوچان قرار گرفته و آب‌و‌هواي معتدل و مطبوع به همراه رودها‌ و آبشارهاي فراوان اين روستا را به يكي از مكان‌هاي گردشگري شهر قوچان تبديل كرده است. چشم‌اندازهاي طبيعي اين روستا چشم هر بيننده‌اي را به خود خيره مي‌كند

 

رباط سهل آباد

 

رباط سهل آباد در حاشيه شمالي روستايي به نام سهل آباد در ۵۵ كيلومتري شرق قوچان قرار دارد و روزگاري پذيراي كاروانيان و مسافران خسته از راه بوده است . علت وجودي رباط مزبور در اين مكان عبور مسير فرعي منتهي به جاده ابريشم از همين نقطه مي باشد. اين بنا مربوط به اوايل دوره صفوي مي باشد.

 

سدتبارك

 

سد تبارك به‌دليل آب‌وهواي مناسب، عبور رودخانه اترك، كوه‌هاي بلند و باغ‌هاي فراوان اطراف آن و وجود انبوه گياهان دارويي، پرندگان و ماهي‌هاي فراوان، به منطقه‌‌اي جذاب براي گردشگران تبديل شده است.

 

يخدان نمد مالها

 

در حاشيه جنوبي جاده قوچان به فاروج، بنايي وجود دارد كه به يخدان نمدمالها مشهور است. ساختار اين يخدان شامل گنبد مخروطي و چاله نگهداري يخ مي باشد كه گذشت زمان و عوامل گوناگون، پلكان ، حوضچه و ديوار سايه انداز آن را تخريب نموده است.يخدان نمدمالها يادگاري از معماري دوره قاجار در اين ناحيه است.

 

معماري صخره اي كلر

 

اثر صخره اي كلر در چشم انداز يكي از ارتفاعات مشرف بر روستاي كلر در بيست و پنج كيلومتري شرق قوچان به صورت حفره هايي وسيع ايجاد شده است . فضاي داخلي اين معماري صخره اي به طول ۱۲ متر و مشتمل بر ديواره سرتاسري به صورت شرقي به غربي است كه در هر سوي آن پنج اتاق كوچك و بزرگ به ارتفاع ۱۸۰ سانتي متر ايجاد شده است .

براي مشاهده ادامه جاذبه هاي گردشگري قوچان  مطلب كليك كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۱۴:۴۷ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی