گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

جاذبه هاي گردشگري شهر ساوه

 

ساوه كه از شهرهاي كهن تاريخ ايران زمين است و از قدمتي هفت هزار ساله و جاذبه هاي بكر گردشگري برخوردار است، همواره مقصد مناسبي براي گردشگران است.

آثار بر جاي مانده از دوران پيشين و اشياي تاريخي ساوه، مناطق طبيعي و روستاها، آبشار، محوطه و روستاهاي زيبا و سرسبز نيز از ديگر جاذبه هاي گردشگري شهرستان ساوه به شمار مي روند.

همچنين ساوه دومين شهر بزرگ استان مركزي و به خاطر انارهاي خوشمزه و سرخش مشهور مي باشد. قدمت اين شهر به دوران ساسانيان بازمي‌گردد و اماكن تاريخي زيادي دارد.

 

پل سرخده

 

بر روي ساحل جنوبي رودخانه قره‌چاي در نزديكي سرخده، پلي مربوط به دوران صفويان وجود دارد  كه بازديد از آن در سفر خالي از لطف نيست. اين پل كه اهالي ترك زبان منطقه به آن «دوفورگوز» مي‌گويند، داراي ۹ دهانه بوده كه اين روزها به دليل ديوارچيني يكي از دهانه‌ها مسدود شده است. اين پل‌ از سنگ و آجر ساخته شده است و داراي دهانه‌هايي با طاق رومي است كه نمايي جذاب به آن مي‌دهد.

 

درياچه مصنوعي

 

درياچه مصنوعي ساوه جايي مناسب براي كمپ زدن يا گذراندن يك روز دلپذير مي باشد.درياچه مصنوعي ساوه با ۳۳ هزار متر مربع سطح آبگير، گنجايش ۶۰ هزار متر مربع آب را دارد. در كنار درياجه مصنوعي بزرگ و زيباي اين شهر، فضاي سبز و دلنشيني در نظر گرفته‌اند تا بتوانيد لحظه‌هاي دل‌انگيزي را در كنار آب تجربه كنيد.

در اين درياچه قايق‌سواري وسوسه‌تان مي‌كند، انواع قايق‌هاي پدالي، پارويي و موتوري در اين درياچه وجود دارد كه مي‌توانيد با سوار شدن بر آن لذت ساعاتتان را چند برابر كنيد.

 

غار آقداش

 

غار آقداش در آبادي آقداش در شهر ساوه جاي گرفته است. در اين غار مي‌توانيد شاهد نقاشي‌هاي حاكي از سكونت انسان در عصر شكار باشيد. غار آقداش به واسطه همين نقاشي‌ها از مهم‌ترين محوطه‌هاي باستاني و تاريخي شهر ساوه و بخش نوبران محسوب مي‌شود.

 

قلعه دختر

 

يكي از مهمترين آثار شگفت انگيز معماري كشور  قلعه دختر ساوه مي باشد. عظمت بنا و فلسفه وجودي ساخت آن دراين منطقه به حدي جالب است كه مي‌توان از آن به عنوان يكي از منابع مهم جذب گردشگر بين‌المللي به استان مركزي و همچنين معرفي دستاوردهاي معماري ملي و باستاني ايران قديم اشاره كرد. 

 

پارك جنگلي ساوه

 

يكي از زيباترين جاهاي ديدني ساوه كه مثل جواهري در اين شهر مي‌درخشد، پارك جنگلي ساوه است. يك پارك جنگلي كه علاوه بر اينكه با محيط دنج و دوست‌داشتني و درختان سبز و بلندقامت آرامش را به شما هديه مي‌دهد، با امكانات تفريحي، به لذت و هيجان هم دعوتتان مي‌كند. درختان اين پارك از گونه‌هاي متنوعي هستند كه هر كدام زيبايي خاصي به پارك مي‌بخشند. عرعر، سرو خمره‌اي، سرو نقره‌اي، اقاقيا، گل ابريشم، زبان گنجشك، كاج تهران، ارغوان، توت، پسته و … هر كدام با زيبايي منحصر به فرد خود، پارك را باصفاتر مي‌كند. روستاي سامان

روستاي گردشگري سامان، در شمال‌غربي ساوه و در نوزده كيلومتري شمال‌غربي بخش نوبران در دامنه جنوبي كوه‌هاي خرقان است.از جاذبه‌هاي طبيعي روستاي سامان مي توان به آبشارهاي بزرگ و كوچك، درختان كهن، رودخانه خروشان و پوشش گياهي خاص اشاره كرد. . در طول مسير رودخانه اين روستا چند آسياب قديمي وجود دارد كه مشهورترين آن‌ها آسياب قازان بيگ نام دارد.

 

گنبد چهارسوق

 

قدمت اين گنبد مربوط به دوره صفوي است و در ساوه، خيابان سلمان ساوجي واقع شده و اين اثر در تاريخ ۱۶ خرداد ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۳۸۲ به‌عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. 

 

آبشار هندس

 

آبشار هندس يا هنديس، آبشاري كوچك و فصلي است كه در تنگناي دره‌اي كوهستاني در جنوب ساوه جاي گرفته و از جمله جاذبه‌هاي طبيعي اين شهر به شمار مي‌رود. اين آبشار كوچك پانزده متري در فصل بهار خصوصا در فروردين ماه پرآب مي‌شود.

براي مشاهده ادامه مطلب جاذبه هاي گردشگري شهر ساوه كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۳:۲۳ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی