گردشگري و بومگردي
زيباترين مكان ها و بهترين اقامتگاه هاي ايران براي سفر

اقامتگاه هاي سنتي شيراز

 

با قاطعيت مي توان گفت ،شيراز يكي از مشهورترين و البته تاريخي ترين شهرهاي ديدني كشورمان است كه شهرتش از مرزهاي ايران فراتر رفته و هر سال گردشگران بين المللي زيادي را از سراسر جهان جذب مي كند.

اين شهر زيبا را پايتخت فرهنگ و تمدن ايران و شهر شعر و ادب پارس نيز مي نامند كه ديدني هاي آن انقدر زياد است كه يك سفر چند روزه براي تماشاي همه مناطق شهر كافي نخواهد بود.

اگر اهل اقامت در مكان هاي سنتي شيراز هستيد و مي خواهيد چند روزي را از دنياي مدرن امروز دور باشيد و در تاريخ شيراز گردش كنيد، بهتر است يكي از اقامتگاه هاي سنتي شيراز را براي سفرتان در نظر بگيريد تا اينگونه كاملا آن حس نوستالژيك را حس كنيد.

 در ادامه با چتراتا  همراه شويد تا برخي از بهترين اقامتگاه هاي سنتي شيراز و هتل هاي قديمي شهر و همچنين راه هاي امكان رزرو آنلاين اقامتگاه در شيراز را از طريق  چتراتا

را به شما معرفي كنيم.

 

هتل سنتي نيايش

 

هتل سنتي نيايش در دل بافت تاريخي شهر شيراز قرار دارد. اين هتل سه ستاره در محله سنگ سياه و در مقابل آرامگاه بي بي دختران قرار دارد و يكي از بهترين هتل هاي سنتي شيراز در بين گردشگران  محسوب مي‌شود.

هتل سنتي نيايش دو طبقه دارد و اتاق‌هاي سنتي با پنجره‌هايي با شيشه‌هاي رنگي حس و حال زندگي در بافت تاريخي شيراز را به خوبي منتقل مي‌نمايد و حياط هتل نيايش با حوضچه‌اي كوچك در وسط فضايي دوست‌داشتني خلق كرده است كه دلتان مي‌خواهد دقايقي كنار حوض بنشينيد و يك چاي دلچسب بنوشيد.

هتل نيايش رستوران با كيفيتي هم دارد كه انواع غذاهاي سنتي و ايراني در آن سرو مي‌شود.

 

خانه سنتي سپهري

 

قدمت اين اقامتگاه به دوران قاجار بر مي گردد و از سال ۱۳۹۶ تا به حال به عنوان يكي از بهترين اقامتگاه هاي سنتي شيراز مورد استفاده قرار مي گيرد. خانه سنتي سپهري در محله قديمي سنگ سياه قرار دارد و همين يكي از بزرگ ترين مزيت هاي آن به حساب مي آيد چرا كه دسترسي آساني به بسيار از اماكن ديدني از جمله حرم مطهر شاهچراغ، مدرسه خان، آرامگاه بي بي دختران و خانه فروغ الملك دارد.

امكانات خانه سنتي سپهري شامل سرو صبحانه رايگان، اينترنت نامحدود، روزنامه، باربري، خشكشويي و صندوق امانات است. به ياد داشته باشيد كه ورودي مجموعه داراي پله است و افراد داراي محدوديت هاي حركتي ممكن است كه با مشكل مواجه شوند.

 

خانه سنتي پنج دري شيراز

 

يكي از محبوب‌ترين و زيباترين اقامتگاه هاي سنتي شيراز، اقامتگاه سنتي پنج دري شيراز است.

قدمت اين بنا هم به 120 سال پيش برمي‌گردد. اين  خانه سنتي پنج دري، يازده اتاق دارد كه هركدام از آن‌ها را كه انتخاب كنيد، حس و حال زندگي در ادوار گذشته را به خوبي حس خواهيد پنجره‌هاي چوبي خوش آب و رنگ، حياطي با باغچه و حوضچه‌اي كوچك كه حال و هوايي دنج به اقامتگاه بخشيده است.

اين اقامتگاه در نزديكي بازاروكيل،حمام وكيل،خانه زينت الملوك قرار دارد و به سهولت به اين مكان هاي گردشگري دسترسي پيدا خواهيد كرد.

 

اقامتگاه بوم گردي سي راه شيرا

 

اقامتگاه بوم گردي سي راه شيراز جزو خانه هايي است كه محض ورود به آن ها به تاريخ سفر مي كنيد حوضي نقره فام و گل و گلدان هايي رنگارنگ كه نشانه هايي از زندگي در سال هاي دور هستند.

اقامتگاه بوم گردي سي راه شيراز در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است  و در سال ۱۳۹۵ علاقه مندان به صنعت بوم گردي خانه را خريداري كردند و بعد از مرمت و بازسازي و البته در نظر گرفتن المان هاي سنتي و خاص قديمي خانه آن ها تبديل به يكي از بهترين اقامتگاه هاي سنتي شيراز كردند.

 

اقامتگاه سنتي گلشن شيراز

 

اين اقامتگاه هم قدمت آن به اواخر حكومت زنديه بر مي گردد و بيش از ۲۰۰ سال از عمر آن مي گذرد. معماري آن نيز مشخصه هاي اصلي زمان خودش را دارد. فضاي اصلي با يك راهرو طولاني از كوچه جدا شده و حوض مركز اصلي آن است. سه طرف حوض ساختمان قرار دارد و از بخش هاي مختلف آن مي توان به اتاق ها، آشپزخانه، شربت خانه، پستوهاي مختلف براي نگهداري وسايل و انباري اشاره كرد.

 اقامتگاه گلشن شيراز هم تنها پنج دقيقه با بازار وكيل فاصله دارد.

 

هتل راز شيراز


يكي ديگر از بهترين هتل هاي سنتي شيراز، هتل راز شيراز به شمار مي‌رود كه در خيابان لطفعلي‌خان زند قرار دارد و به جذاب‌ترين جاذبه هاي شيراز بسيار نزديك است.

 

اقامتگاه بوم گردي لوتوس شيراز

 

اقامتگاه بوم گردي لوتوس نيز يكي ديگر از بهترين اقامتگاه هاي شيراز است و ۱۵۰ سال قدمت دارد. محل قرار گيري هتل قديمي در بافت تاريخي شهر است و دسترسي آساني به بسياري از جاذبه هاي ديدني دارد.

 

خانه  سنتي گل طاها

 

گل طاها يكي ديگر از اقامتگاه هاي سنتي شيراز است كه رنگ و بوي زندگي در زمان پادشاهي قاجاريان را دارد. بنايي كه از ساخت آن بيش از ۱۲۰ سال مي گذرد و از دو ساختمان جداگانه تشكيل شده است. كل مجموعه داراي ۱۴ اتاق است كه برخي در طبقه همكف و گروهي ديگر زير همكف قرار گرفته اند.

براي مشاهده ادامه مطلب اقامتگاه هاي سنتي شيراز كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۴۲:۰۵ ] [ كيوان رستمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی